Jump to content


Photo
- - - - -

Profile Picture.


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Kathie92

Kathie92

    You Don't Deserve A Point Of View, If The Only Thing You See

  • Member
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Occupation:babysitter. lol

Posted 19 July 2009 - 06:39 AM

I can't seem to upload a profile picture. Every time when I click "Save" it says: upload failed, or something like that. Can someone help me? AND my signature seems to be really small. I suck, haha.

#2 captain.obvious

captain.obvious

    I'm probably spamming

  • Member
  • 2,149 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2009 - 12:31 AM

what kind of imagine are you trying to upload? what size is it?

#3 Kathie92

Kathie92

    You Don't Deserve A Point Of View, If The Only Thing You See

  • Member
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Occupation:babysitter. lol

Posted 20 July 2009 - 08:08 AM

the profile pic I'm trying to upload is:
JPEG file.
Dimensions: 226 x 229
Size: 5,28 KB

And my sig is just too big I guess. It's:
JPEG file
Dimensions: 450 x 300
Size: 178 KB

#4 UrLittleDecoy

UrLittleDecoy

    it's just a spark but it's enough to keep me going

  • Member
  • 40,562 posts
  • Locationbudapest, hungary
  • Gender:Female
  • Real Name:betty
  • Occupation:hostel receptionist

Posted 20 July 2009 - 10:17 AM

^ as far as i know, the profile image can't be bigger than 200x200.
and about your sig, upload it to somewhere [etc tinypic] and copy&paste the image code.

8-1-1-1_zps54ce5bf6.png


♥June 17th, 2013 - Paramore live in Budapest♥
 

 

twitter; tumblr; last.fm


#5 captain.obvious

captain.obvious

    I'm probably spamming

  • Member
  • 2,149 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2009 - 11:00 AM

^ yeah but doesn't it just auto resize to fit?

i guess you can try shrinking it yourself, that might work. it also has to be less than like 400kb or something like that, its prob the size of your file thats not letting you do it and the server is lagging out or something, they do that when you try to upload bmp files too usually.

and yeah upload the imagine to somewhere else and do it yourself for the sig

:cool:

#6 UrLittleDecoy

UrLittleDecoy

    it's just a spark but it's enough to keep me going

  • Member
  • 40,562 posts
  • Locationbudapest, hungary
  • Gender:Female
  • Real Name:betty
  • Occupation:hostel receptionist

Posted 20 July 2009 - 02:53 PM

^ tbh i don't know cause i always resize my pic to 200x200 before i upload it lol

8-1-1-1_zps54ce5bf6.png


♥June 17th, 2013 - Paramore live in Budapest♥
 

 

twitter; tumblr; last.fm


#7 Harry

Harry

     

  • Member
  • 5,393 posts
  • Locationfaggottown
  • Gender:Not Telling

Posted 21 July 2009 - 01:55 AM

http://pixresizer.en.softonic.com/

Free download, always works for me.

#8 Kathie92

Kathie92

    You Don't Deserve A Point Of View, If The Only Thing You See

  • Member
  • PipPipPip
  • 56 posts
  • Occupation:babysitter. lol

Posted 21 July 2009 - 11:51 AM

allright, it worked! thanks a lot everyone! :)

#9 captain.obvious

captain.obvious

    I'm probably spamming

  • Member
  • 2,149 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2009 - 04:47 PM

http://pixresizer.en.softonic.com/

Free download, always works for me.


you can resize pictures in paint lol

#10 thisisdeborah

thisisdeborah

    Next time you point a finger I might have to bend it back or bre

  • Member
  • 398 posts
  • Occupation:student

Posted 21 July 2009 - 04:53 PM

you can resize pictures in paint lol

Paint takes the quality out of the pictures. At least that's my experience.

she's ripping wings off of butterflies

08-12-09 Paramore


#11 UrLittleDecoy

UrLittleDecoy

    it's just a spark but it's enough to keep me going

  • Member
  • 40,562 posts
  • Locationbudapest, hungary
  • Gender:Female
  • Real Name:betty
  • Occupation:hostel receptionist

Posted 21 July 2009 - 07:20 PM

^ yeah, paint does suck imo haha

8-1-1-1_zps54ce5bf6.png


♥June 17th, 2013 - Paramore live in Budapest♥
 

 

twitter; tumblr; last.fm


#12 captain.obvious

captain.obvious

    I'm probably spamming

  • Member
  • 2,149 posts
  • Gender:Male

Posted 22 July 2009 - 07:08 PM

Paint takes the quality out of the pictures. At least that's my experience.


Everytime you re-save a file it loses quality. Plus it's not like you can upload a high quality image here anyway.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

IPB Skin By Virteq